Alvaro
Combarros
EL
MUSEU DEL FERROCARRIL DE
VILANOVA
I LA GELTRÚ.
1.- Entra a la
pàgina oficial del Museu del Ferrocarril de Vilanova i la
Geltrú:
Llegeix la
informació de la pestanya superior:
EL MUSEU,
-
Presentació,
-
Història i evolució,
-
Col·leccions.
2.- A la dreta
de la pàgina principal hi ha una pestanya que diu:
VISITA VIRTUAL.
Entra i
descobreix el lloc.
3.- Baixa
la informació que hi ha penjada a la intranet sobre el Museu
del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú.
4.- Llegeix la
pàgina 4: VILANOVA I LA GELTRÚ UN GRAN CENTRE FERROVIARI i
respon:.
1.-
Què és la VVB i quan es constitueix?
Companya del
Ferrocarril de Valls a Vilanova i Barcelona. Es va construir al 1878.
2.-
Per què el tren va arribar precisament a Vilanova?
Perquè
tenia port marítim i facilitava la recepció i l'enviament de
mercaderies.
3.-
Qui era Francesc Gumà i Ferran?
L'impulsor
d'aquesta companyia
4.-
Què era abans l'actual Museu del Ferrocarril de Vilanova i la
Geltrú?
Era
un dipòsit de locomotores
5.-
Què passa al: 1967, 1990 i 1997?
1967: Van
tacar el dipòsit
1990:
S'obre el dipòsit però
com a museu.
1997:
És museu col·laborador del Museu de la Ciència i de la Tècnica de
Catalunya.
5.- Pàgina 6:
EL DIPÒSIT I EL TALLER, UN ESPAI PATRIMONIAL SINGULAR:
1.-
Treballaven moltes persones? Per què ? Quantes?
Sí, uns 250
treballadors.
2.-
Fins quan va estar funcionant el dipòsit de locomotores?
Va
ser servei fins l'any 1967
3.-
Quan i per què desapareix la tracció a vapor dels trens?
Perquè va
arribar els nous motors diesel i elèctrics.
6.- Pàgina 8:
LA LÍNIA BARCELONA-MATARÓ: EL PRIMER FERROCARRIL:
1.-
Per què està lligat procés d'industrialització i ferrocarril?
Perquè
va trobar el nou sistema de transport terrestre ràpid que va
permetre transportar mercaderies en gran quantitat.
2.-
Què va comportar el nou transport, el ferrocarril?
Innovacions
tecnològiques, com el sistema de tracció a vapor de les
locomotores i el sistema d'infraestructures viàries que comportava
la nova xarxa ferroviària.
3.-
Quina va ser la primera línia de ferrocarril a la Península
Ibèrica?
Barcelona-Mataró.
4.-
Quan es fa el 1r viatge? Quan va durar el viatge? Quina va ser la
velocitat màxima?
Al 1848. El
viatge durava una hora i la velocitat màxima era de 50 km/h.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada