dimarts, 29 de març del 2016

Alvaro Combarros

EL MUSEU DEL FERROCARRIL DE
VILANOVA I LA GELTRÚ.

1.- Entra a la pàgina oficial del Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú:
Llegeix la informació de la pestanya superior:
EL MUSEU,
  • Presentació,
  • Història i evolució,
  • Col·leccions.
2.- A la dreta de la pàgina principal hi ha una pestanya que diu: VISITA VIRTUAL.
Entra i descobreix el lloc.

3.- Baixa la informació que hi ha penjada a la intranet sobre el Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú.

4.- Llegeix la pàgina 4: VILANOVA I LA GELTRÚ UN GRAN CENTRE FERROVIARI i respon:.
1.- Què és la VVB i quan es constitueix?
Companya del Ferrocarril de Valls a Vilanova i Barcelona. Es va construir al 1878.
2.- Per què el tren va arribar precisament a Vilanova?
Perquè tenia port marítim i facilitava la recepció i l'enviament de mercaderies.
3.- Qui era Francesc Gumà i Ferran?
L'impulsor d'aquesta companyia
4.- Què era abans l'actual Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú?
Era un dipòsit de locomotores
5.- Què passa al: 1967, 1990 i 1997?
1967: Van tacar el dipòsit
1990: S'obre el dipòsit però com a museu.
1997: És museu col·laborador del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.





5.- Pàgina 6: EL DIPÒSIT I EL TALLER, UN ESPAI PATRIMONIAL SINGULAR:

1.- Treballaven moltes persones? Per què ? Quantes?
Sí, uns 250 treballadors.
2.- Fins quan va estar funcionant el dipòsit de locomotores?
Va ser servei fins l'any 1967
3.- Quan i per què desapareix la tracció a vapor dels trens?
Perquè va arribar els nous motors diesel i elèctrics.

6.- Pàgina 8: LA LÍNIA BARCELONA-MATARÓ: EL PRIMER FERROCARRIL:

1.- Per què està lligat procés d'industrialització i ferrocarril?
Perquè va trobar el nou sistema de transport terrestre ràpid que va permetre transportar mercaderies en gran quantitat.
2.- Què va comportar el nou transport, el ferrocarril?
Innovacions tecnològiques, com el sistema de tracció a vapor de les locomotores i el sistema d'infraestructures viàries que comportava la nova xarxa ferroviària.
3.- Quina va ser la primera línia de ferrocarril a la Península Ibèrica?
Barcelona-Mataró.
4.- Quan es fa el 1r viatge? Quan va durar el viatge? Quina va ser la velocitat màxima?

Al 1848. El viatge durava una hora i la velocitat màxima era de 50 km/h.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada